fredag den 4. januar 2008

Messenger

Ja, så nåede vi dertil, hvor man må ty til andre pc'ere end den på arbejdspladsen for at kunne fortsættte de 23 ting. Ikke at jeg har tænkt mig at installelre Messenger derhjemme. Programmet kender jeg lidt fra vore publikumsmaskiner så det får være det for nærværende, men ellers er det et andet tilsvarende program med nogenlunde de samme features jeg benytter privat - nemlig Skype. Det udmærker sig først og fremmest, eller jeg skulle måske sige, at jeg primært bruger det til eller erstatning for fastnet- og mobiltelefon. Især når det drejer sig om udlandssamtaler. Og det er programmet fremragende til. Men også at sende filer, billeder etc. kan det klare uden problemer.

3 kommentarer:

Camilla Thomsen sagde ...

Årh, Skype. Det ville jeg gerne prøve - men får mig aldrig taget sammen til det.
Jeg har ofte overvejet om VoIP mon er vejen frem, frem for mobiltelefonen. Men nu er der jo også kommet en Skype mobil. Det kræver så bare, at alle man kender (og/eller gerne vil ringe til) også har sådan en. Ellers vil det jo lidt svare til at rende rundt med kun én walkie-talkie.

Niels Bøgh Aagaard sagde ...

Spørgsmålet er vel egentlig, hvem kom først hvor?
Ingen tvivl om, at Messenger er stort i DK og andre lande fremme i skoen mht pc- og internetudbredelsen, men går man østover, så er det Skype, der er det store navn og som alle benytter. Mht lydkavalitet var/er de efter sigende de bedste. Hvordan det forholder sig i dag, ved jeg dog ikke.
Og at gå rundt og snakke med sig selv er kun fornøjeligt i meget begrænset omfang. Det har du ret i.

Camilla Thomsen sagde ...

Egentlig tror jeg, at valget af messenger er meget regionsbestemt. Som jeg skriver i min blog i denne uge, så er AIM fx meget udbredt i USA (nok fordi de er ejet af AOL), mens jeg faktisk ikke kender nogen på denne side af Atlanten, som bruger det.
Selv foretrækker jeg Yahoo's Y!M, men når alle man kender bruger MSN, så er der desværre ikke meget valg.

Men lur mig om Skype Mobil (og andre lignende trådløse platforme) ikke er standard om et par år.