torsdag den 7. februar 2008

So ein Ding...

Med udgangspunkt i en litteraturliste over nogle af mine egne favoritter på romanområdet, som jeg har brugt i formidlingsøjemed, har jeg forsøgt at lave en liste på Library Thing. Og desværre, som det også er blevet udmeldt, bliver det ikke spændende, hvis man udelukkende bruger danske titler. Listen fremstår i al fald ikke særlig interessant, og derfor har jeg, hvis muligt, valgt den tilsvarende udenlandske titel, hvis den findes på engelsk eller tysk, hvor man jo kan få forsiderne vist – og så ser det i al fald ud af noget. Vedrørende de forslag som LibraryThing giver er der rimelig stor overensstemmelse med ”mine” forfattere og de forfattere de foreslår. Enkelte nye forfattere er dog tilføjet, men ikke så mange som man måske kunne forvente, idet det ved en hurtig gennemgang først og fremmest ser ud til at være yderligere titler af de forfattere jeg har listet, de også foreslår.
Jeg har ikke lavet tags, men derimod lavet en widget, en Thingie og en søgemulighed til min LibraryThing til min blog.

Ingen kommentarer: